Monday, January 23, 2017

THE POWER OF DHUHA


Nak kongsi cerita sikit
.
.
Hari tu sahabat saya whatsapp, Huda, phytonatal dan vitamin C dah sampai. Tq tau.
.
.
Saya pun ok je..tapi tiba2 saya ada rasa urge nak tanya perihal dia sambung study. Padahal kawan saya ni tak heboh pun dia sambung study, saya cuma tahu gitu-gitu je. Rasa terpanggil nak tanya kabar study dia entah kenapa.
.
.
Bila tanya2 rupanya sahabat saya ni baru habis labwork dan tengah nak start writing. Jadi saya pun terus offer nak aku share tak cara nak writing dalam masa 2-3 bulan (walaupun ada anak2 kecik)?
.
.
Tiba-tiba je rasa nak share. Kebetulan masa tu anak-anak tak kacau saya tengok fon.
.
.
Jadi saya pun share lah dengan bersemangat sampai meremang2 bulu roma menaip. Tak tau pasaipa over sangat.
.
.
Sahabat saya pun cakap lah banyak kali tq Huda..banyak membantu..dia kata lagi, dah lama tak buat dhuha (sebab baru habis pantang kan) hari ni baru berkesempatan buat. Tak sangka dapat rezeki ilmu.
.
.
Saya pun terpanjat saya cakap saya tak pernah pun rasa terpanggil nak share dengan sesapa yelah karang orang cakap tunjuk pandai pula .
.
.
Memang rezeki dhuha dia lah ni..dengan pagi tu ada sahabat lain hantar artikel tips writing jugak, semua saya forward pada dia. Dalam saya nak menaip bagi semangat kat dia tu, macam-macam idea datang. Tu yang sampai meremang. Rezeki sungguh!
.
.
Moral is, rezeki datang dalam pelbagai bentuk. Ilmu, anak yang sihat, kelapangan hati, keluarga yang memahami, sv yang baik, bos yang cool, pengasuh yang best, tayar yang tak pancit. Semua tu rezeki.
.
.
Bersangka baiklah dengan Allah dan syukur dengan apa yang kita ada. Sebab dengan bersyukur, Allah akan beri lebih lagi.
.
.
Sahabat saya tu..kalau dia baca ni nanti mesti baca dengan tersenyum-senyum...all the best my fren
.
.
#countyourblessings #inspirasihuda

No comments:

anda mungkin mahu lihat ini

Related Posts with Thumbnails